Posts

Cepat atau lambat

Adakalanya aku nak sesuatu perkara itu cepat, adakalanya aku nak sesuatu itu selesai lambat. cepat atau lambat terburu-buru rugi kerana masa berubahlah wahai manusia.

Aku bukan musuhmu

Image
Dahulu kau sering mencariku dahulu kau tak jemu mengingatkanku meskipun tak selalu ada jawabku memang berniat ku tinggalkan kamu sekarang ku pergi menjauh sekarang ku tinggalkan kamu disaat itu ku mulai faham tujuanmu dan ku mohon maafkan aku aku menyesal telah membuatmu menangis dan biarkan memilih jalan yang lain tapi jangan pernah kau benci usahamu pasti ganjaran terbaik untukmu bukan untukku itu teruntukmu ............................ dahulu ku sering mencarimu dahulu ku tak jemu mengingatkanmu meskipun tak selalu ada jawabmu tak berniat kau tinggalkan aku sekarang kau pergi menjauh sekarang kau tinggalkan aku disaat itu ku mulai keliru mana silapku Tuhan, ku mohon Kau maafkan aku aku menyesal tak berbuat sehabis baik dan biarkan kau memilih jalan yang lain tapi jangan pernah kau dustai hatimu kerna itu terbaik untukmu janganlah lagi kau segan dekatiku kembali aku bukanlah musuhmu tak berhenti ku mohon Tuhan lindungi hatimu jangan pernah ti...

Tak mahu ketinggalan

Semua orang ingin pergi ke tempat-tempat yang cantik-cantik, termasuk syurga. tak mahu ketinggalan, termasuk aku.

La petite

Image
Lyon, France 10-13th July 2016 la petite yna

Ramadhan di London?

Image
Nak tulis tentang ni dah lama, dipendam-pendam. Akhirnya dapat juga curi-curi masa untuk menulis. Kalau ber-Ramadhan di London, nak iftar dimana? Aku hanya boleh cadangkan 3 tempat sebab ini sahaja tempat yang aku selalu pergi. 1. Central London Mosque (info lanjut : http://www.iccuk.org/) jemaah (pelbagai) ada iftar free : nasi beriani (macam biasa selera orang sini) + sebiji buah + sebotol mineral ada terawih imam (tempatan) boleh iktikaf (lepas subuh kena balik, sebab masjid tutup- tak pasti kalau malam selain 10 malam terakhir boleh iktikaf ke tak, cek website ya.) *tahun ni pergi sini waktu 27 malam Ramadhan, macam pergi buat umrah, penuuuuuh sangat (sila rujuk gambar). Siap ada yang solat kat luar masjid lagi, sejuk-sejuk tu. Nasib baik sempat datang awal, pukul 8pm macam tu (maghrib 9 lebih), dapatlah cop tempat duduk kat bahagian atas jemaah wanita (iftar+terawih+qiam+sahur+subuh = semua kat tempat yang sama; phew!). Ada dewan luas juga di bahagian baw...